Jumaat, 6 Ogos 2010

Kedai 2 Ringgit...

Semalam lepas buka puasa dengan enche tunang (saya xbis ganti pose lg ok.. ;p) yuna gi carik Glue Gun kat kedai area Seri Kembangan... coz mlm sebelumya glue gun yang yuna beli 5 bulan dulu tu tak berfungsi.. benci tawu... rosak mood nak uat headpieces flower girl.. Glue gun tu baru bukak dari packaging die tapi da rosak... konon2 beli yang mahal sket coz takut yg murah xelok..tp hampa coz langsung xpanas.. nyesal xtry masa mula2 beli dulu!!

Ok, kembali kepada tajuk asal, yuna berhenti la kat kedai serbanekani.. yuna jumpa glue gun yang 7 kali ganda lebih murah dari glue gun sblm ni... RM 2 jer.. ;) semangat untuk buat headpieces kembali membara!! yayyy!!

Pastu yuna pusing2 dlm kedai..yuna pasan kat dalam die sume barang harga RM2.. dalam hati " eh, kalau mcmtu mesti ada 'benda" yang yuna carik tu.. sambil pusing2 kedai yuna jumpa "benda" yang yuna carik selama ni..

Nila dia!!Taraa... cube teka apa?
sekali pandang macam lemang pendek kan? ;p

Hehe takdela benda apapun.. cume gelas tinggi ni.. dah sebulan yuna carik kedai RM 2, kalau jumpa pon gelas tinggi ni takde.. actualy yuna carik gelas yang lebih slim n tinggi sebenarnya.. mmg jumpa semalam.. tapi tinggal SATU je...huhu da tak rezeki.. yuna belila gelas yang 1cm lebih rendah dan 1cm lebih lebar dari gelas idaman kalbu.. (siap ukur untuk memujuk hati yang beza saiz nyer sedikit sahaja <-- enche tunang geleng2 kepala masani..;p) Nak tawu gelas ni untuk apa?????

Gelas ni untuk Centerpieces meja tetamu yuna... yang penah yuna cerita
dalam entry sebelum ni----> centerpieces
cantekkan gelas slim ni?? huhu
tapi dapat gelas yg chubby sket macam diriku pon ok lor..huhu #_#

So happy! Akhirnya jumpa gak gelas yang boleh dijadikan vase untuk meja tetamu nanti... sekarang nak carik pembuat sticker jernih ni pulak... masih mencari... once jumpa terus tempah untuk 20 keping.. hehe adake jual sticker jernih ni untuk 20 keping je?


~~~nak usha font2 yang seswaila untuk sticker tu... ^_^

5 comments:

Nora a.k.a Aira berkata...

wow..saya pun suka kedai 2 ringgit =)

hana yoriee berkata...

bagusnye! tgh duk pikir2 nak beli gelas tinggi mcm ni jugak..harga dia rm2 ek satu??hurmm..boleh take note..thanks for sharing..=)

YuNa berkata...

nora : hehe bestkan kedai ni.. macam2 ada!
hana : aah RM2 je.. kalau hana rajin carik mesti dapat gelas yg lebih slim n tinggi tu.. hehe kite sbb da malas + takut tak jumpa so amik je apa yang ada.. ;)

Amalina berkata...

salam yuna,

kedai rm 2 ni kat mane kat seri kembangan? nak cari gelas jugakk..huhuhu

YuNa berkata...

hi amalina.. kedai dua ringgit ni kat deret 7E... kat deret kedai area McD Equine tu... die tak tulis kedai RM2.. lupala nama die.. hehe... tdi tgok google map nama jalan tu Jalan Putra Permai 1B.. ^_^

Catat Ulasan