Isnin, 3 Mei 2010

Contemporary Art Show

Aritu tgok adamaya, teringat pasal pameran lukisan kontemporari yg aku g last year... ada mana2 pameran lukisan tak sekarang ni ea.. kalu ada nak gi lorh.. nak mik pix byk2 lg.. hehe..

Ni pameran aku gi last year.. banyak gak lukisan dalam tuh.. ada yang comel, ada yang ngeri ada yang aku xpaham maksud die... selain lukisan ada gak arca2 yang di pamerkan... arca pon macam2 ada.. pelik2 je hasil die... apapun seni tu mmg subjektif.. kite bebas menghsilkan apapun.. tak semua orang mampu menterjemah maksud lukisan2 or arca2 tersebut termasukkla aku.. main agak2 je maksud die.. hehe.. ^_^



LIONG KING!!
Lukisan singa ni cantekkan? lukisan ni black n white.. tp crown die je berwarna... berkilat n looks real!!

Ish kalu singa besar mcmni depan aku, ngerinya!! skali ngap je aku da ilang.. hik2..

p/s : my b salu call me mummy lion coz die cakap aku garang snagat.. mcm singa... pastu rambut mengerbang macam singa gak... ades.. +_+

DAMAI DI DESA
Lukisan ni plak sangat menyegarkan.... menunjukkan suasana di desa yang damai n permai... kehijauan yang menenangkan fikiran selapas penat bekerja di kota yang sesak... (ni apa yg aku paham pasal lukisan ni la.. tak tahu betul ke tak.. :p)


KASIH IBU BAPA

Lukisan ni pulak terdapat ayat kat bawah tu tulis, "biarkan anak menangis sekarang dari kita yang menangis kerna kehilangannya kelak"

Lebih kurang macamtula ayat die.. lukisan ni sesuai dengan isu hangat masatu berkenaan kanak2 hilang semasa bermain or keluar rumah..


MERDEKA!!!
Paling suka pic ni.. kreatif!! die lukis duit 50 sen bg menyambut ulang tahun kemerdekaan yang ke 50...

Dalam tu die tambah elemen keislaman, lambang kereta keluaran malaysia dan juga kemajuan teknologi yang dah kita capai..

seronok kan?? dengan hanya satu lukisan kite da dapat meluahkan beberpa perkara di dalamnya.. :)





~~~Ok... more entry about Contemporary Art Show will be update later.. ^_^

0 comments:

Catat Ulasan